Οι υποψήφιοι που εισήχθησαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 με την ειδική κατηγορία των πασχόντων από σοβαρές ασθένειες, σε ποσοστό 5% καθ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, εγγράφονται στη Σχολή ή Τμήμα επιτυχίας τους από την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021.
Επισημαίνεται ότι για τους εν λόγω υποψηφίους δεν εφαρμόζεται η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794/2009 (156 Α), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παρ. 24 του άρθρου 39 του Ν. 4186/2013 (193 Α) και με την παρ. 2 του άρθρου έκτου του Ν. 4218/2013 (268 Α) καθώς και με το άρθρο 7 του Ν. 4283/2014 (189 Α) και τροποποιήθηκε με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 13 του ν.4452/2017 (17 Α) και του άρθρ. 108 του Ν.4547/2018 (102 Α), οι επιτυχόντες της ανωτέρω ειδικής κατηγορίας είτε προσέρχονται στη Γραμματεία της Σχολής ή Τμήματος εισαγωγής κατά τις ημερομηνίες εγγραφής και καταθέτουν αυτοπροσώπως ή με νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, είτε, σύμφωνα με την Φ.153/130546/Α5/2020 (4374B),υποβάλουν τα απαραίτητα έγγραφα με ταχυδρομική αποστολή «με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής». Η Γραμματεία της σχολής επιτυχίας είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο αυτών, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή των εισαχθέντων. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 35 του Ν. 3794/2009 (156 Α), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και να έχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά κατά την εγγραφή τους στη Σχολή ή Τμήμα εισαγωγής τους, όπως οι ίδιοι με την Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 έχουν δηλώσει κατά την υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου.
Επισημαίνεται ότι τα δικαιολονητικά των επιτυχόντων δε διαβιβάζονται από την υπηρεσίαuac
στις Γραμματείες των Σχολών ή Τμημάτων επιτυχίας.
α) Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη δήλωσηστην οποία ο εισαγόμενος δηλώνει την επιθυμία του να εγγραφεί στο Τμήμα επιτυχίας του και ότι δεν είναι εγγεγραμμένος σε άλλη Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας ή, εάν είναι εγγεγραμμένος, ότι έχει ζητήσει τη διαγραφή του και θα προσκομίσει το σχετικό έγγραφο προκειμένου να ολοκληρωθεί η νέα του εγγραφή.
β) Ευκρινές φωτοαντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.
γ) Ευκρινές φωτοαντίγραφο τίτλου απόλυσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης(Απολυτήριο Λυκείου, Γενικού ή Επαγγελματικού, ή πτυχίο ΤΕΕ Β κύκλου σπουδών ή ΤΕΛ ή ΕΠΛ) ή πρωτότυπο τίτλο απόλυσης Λυκείου της αλλοδαπής. Σε περίπτωση που υποβάλλεται απολυτήριο ή πτυχίο στην πρωτότυπη έκδοσή του, αυτό μπορεί ν αποσυρθεί, όταν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει αντίστοιχο αποδεικτικό ή φωτοαντίγραφο.
Σε περίπτωση που ο τίτλος προέρχεται από ξένο σχολείο, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει επιπλέον:
i) Βεβαίωση της οικείας αρμόδιας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας προέλευσης του τίτλου Λυκείου, από την οποία να προκύπτει ότι ο τίτλος Λυκείου που κατέχει ο υποψήφιος του παρέχει το δικαίωμα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην ίδια βεβαίωση θα περιλαμβάνεται και η γενική μέση βαθμολογία του τίτλου απόλυσης στην εικοσάβαθμη κλίμακα (0-20).
ii) Για την περίπτωση που πρόκειται για ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό, ο πρωτότυπος τίτλος απόλυσης πρέπει να είναι επικυρωμένος από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή της χώρας στην οποία ανήκει το σχολείο και επιπλέον να προσκομιστεί βεβαίωση της οικείας ελληνικής διπλωματικής αρχής με την οποία θα βεβαιώνεται η γνησιότητα της θεώρησης του τίτλου Λυκείου από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή της χώρας προέλευσης.
iii) Για την περίπτωση που πρόκειται για ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, ο τίτλος απόλυσης πρέπει να είναι θεωρημένος για τη γνησιότητά του από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία επίσης χορηγεί βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα.
Όλα τα δικαιολογητικά που εκδίδονται από ξένη υπηρεσία (σχολείο, άλλη εκπαιδευτική αρχή κ.λ.π.) πρέπει να είναι επικυρωμένα για τη γνησιότητα της υπογραφής αυτού που υπογράφει από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από διπλωματική αρχή της ξένης χώρας στην Ελλάδα με επικύρωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και μεταφρασμένα από την ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από τη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, ή δικηγόρο μέλος Δικηγορικού Συλλόγου της ημεδαπής, εφόσον βεβαιώνει ότι ο ίδιος έχει επαρκή γνώση της ξένης γλώσσας από την οποία μετέφρασε, ή από πτυχιούχο μεταφραστή του Ιονίου Πανεπιστημίου με θεώρηση της μετάφρασης από μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματιών Μεταφραστών πτυχιούχων Ιονίου Πανεπιστημίου.
δ) Ευκρινές φωτοαντίγραφο πιστοποιητικού διαπίστωσης της πάθησηςαπό την αρμόδια επταμελή Επιτροπή του νοσοκομείου, που έχει συσταθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της αρ. πρωτ. Φ.151/17897/Β6/ 2014 (358 Β) Κοινής Υπουργικής Απόφασης όπως ισχύει ή Απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) που έχει εκδοθεί μετά από εξέταση αίτησης ή ένστασης του υποψηφίου. Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με τις ΚΥΑ με αριθ. Φ.153/104779/Α5/25-6-2018 (241 Β) και Φ.153/146145/Α5/20-9-2019 (3557 Β) και τις Φ.152/180140/Α5/18-11-2019 και Φ.153/114893/Α5 εγκυκλίους της υπηρεσίας μας, είναι σε ισχύ μόνο τα πιστοποιητικά διαπίστωσης πάθησης που έχουν εκδοθεί από τις ειδικές επταμελείς Επιτροπές ή το ΚΕΣΥ μετά τις 13 Νοεμβρίου 2017.
ε) Τέσσερις (4) φωτογραφίεςτύπου αστυνομικής ταυτότητας.
Επισημαίνεται ότι για την υποβολή και επικύρωση τίτλων, πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, ισχύουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 1 του Ν.4250/2014 (74 Α)
Τα ανωτέρω δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει είτε να κατατεθούν με αυτοπρόσωπη παρουσία στις Γραμματείες των Σχολών ή Τμημάτων, είτε με ταχυδρομική αποστολή, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, όπως αναφέρεται ανωτέρω. Στην περίπτωση αυτοπρόσωπης παρουσίας, οι υποψήφιοι θα πρέπει προηγουμένως να επικοινωνήσουν με τις αντίστοιχες Γραμματείες προκειμένου να ενημερωθούν για ειδικότερα θέματα διαδικασιών επικοινωνίας που μπορεί να έχουν υιοθετήσει τα Ιδρύματα λόγω της πανδημίας. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στις Γραμματείες των οικείων Σχολών.
Για λόγους εξαιρετικής ανάγκης, όπως παρατεταμένη θεομηνία, σοβαρή ασθένεια, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό, είναι δυνατή η εγγραφή σπουδαστή που καθυστέρησε να εγγραφεί μέσα στην καθορισμένη προθεσμία αυτών με αιτιολογημένη απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος ή Σχολής Πανεπιστημίου, κατά περίπτωση, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου σπουδαστή, η οποία υποβάλλεται σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας εγγραφήςκαι στην οποία εκτίθενται και οι λόγοι της καθυστέρησης. Σπουδαστής που δεν εγγράφηκε ούτε με την ανωτέρω διαδικασία χάνει το δικαίωμα εγγραφής για το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό έτος καθώς και για τα επόμενα έτη.
Υποψήφιος που έχει εγγραφεί σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με άλλη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εισάγεται με την ειδική κατηγορία ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε άλλη Σχολή ή Τμήμα, δεν μπορεί να εγγραφεί στη νέα Σχολή ή στο Τμήμα εισαγωγής του, αν προηγουμένως δε διαγραφεί από την Σχολή ή το Τμήμα, στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένος.
Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής ή του Τμήματος, μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών, εγκρίνεται η εγγραφή των επιτυχόντων-εισαγομένων, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών, από τη λήξη της ημερομηνίας εγγραφής. Η απόφαση εγγραφής ανακοινώνεται από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματος αρμοδίως. Αντίγραφο αυτής κοινοποιείται στο Υ .ΠΑΙ.Θ.
Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης υπόκειται στη διαλυτική αίρεση έγκρισης νομιμότητας της τελευταίας από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου. Εάν η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου κρίνει ότι η εγγραφή δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί, στην περίπτωση μη συνδρομής των προϋποθέσεων, λόγω υποβολής ψευδών ή μη νόμιμων δικαιολογητικών και ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής στην ειδική κατηγορία, τότε δεσμεύεται η Γενική Συνέλευση του Τμήματος να την ανακαλέσει με οριστική απόφαση διαγραφής από τους καταλόγους της Σχολής ή του Τμήματος εισαγωγής. Η απόφαση αυτή κοινοποιείται στους ενδιαφερομένους και στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ανάκληση της απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κύρωσης των πινάκων εισαγωγής υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κατά το μέρος που αφορά τη διαγραφή αυτών και τον αποκλεισμό τους κατά τα επόμενα δύο ακαδημαϊκά έτη από κάθε διαδικασία εισαγωγής από όλα τα Πανεπιστήμια, ή Σχολές.
Οι Γραμματείες των Σχολών και Τμημάτων για κάθε ειδική περίπτωση μπορούν να αναζητήσουν και αυτεπάγγελτα οποιοδήποτε δικαιολογητικό για την ολοκλήρωση της εγγραφής επιτυχόντα-εισαγομένου.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τις Σχολές ή Τμήματα να ασκήσει και το ίδιο έλεγχο επί των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί από τους υποψηφίους και έχουν εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση.
Τέλος, επισημαίνεταιότι, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 4283/2014 (189 Α) έχει καταργηθείη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 35 του Ν. 3794/2009 (156 Α) η οποία προέβλεπε τη μη εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης πασχόντων από σοβαρές παθήσεις σύμφωνα με αιτιολογημένη απόφαση των αρμοδίων οργάνων αυτών.